-

-

-
Senaste inläggen
- NailArt Sunday: Siluettskittlette
- Smitten Glacial Springs
- Petunior!
- NailArt Sunday: Ombre dotticure
- Skarp sol och en halvmiljard grader!
- Nya minilack från Sensinity
- Celestial Cosmetics Liquid Lawn
- Watch my Swatch: Nyaste lacken
- NailArt Sunday: Neon
- Pelargoner!
- Weee!!! Superhaul idag! Nya lack! Weeee!!!
- NailArt Sunday: Min midsommarmanikyr i sista stund.
- Vad jag pysslar med just nu…
- Trevlig midsommar!
- Balkongfint!
-

Sök i bloggen
-

Kategorier
- Nagellack (232)
- A England (9)
- Akrylfärger (1)
- Appeal 4 (1)
- ArtDeco (2)
- BeYu (1)
- Celestial Cosmetics (3)
- China Glaze (31)
- Cirque (2)
- Claudia (2)
- Color Club (1)
- CrowsToes (1)
- Darling Diva Polish (10)
- Depend (47)
- Dollish Polish (4)
- Essie (10)
- Express Colour (4)
- Face Sthlm (1)
- Frankenlack (4)
- H&M (4)
- Hare (2)
- HC (1)
- Hits (9)
- Illamasqua (2)
- IsaDora (33)
- KBShimmer (2)
- Kicks (5)
- Klean Color (4)
- Kubiss (4)
- L'Oreal (24)
- L.A. Colors (2)
- L.A. Girl (2)
- La Bella Vernice (2)
- Lush Lacquer (1)
- Maisie Shine (1)
- Mavala (5)
- Meteorites (1)
- Milani (15)
- Nagelvård (37)
- Nagelvårdsresan (31)
- Nail Pattern Boldness (2)
- Nailart (88)
- Nfu Oh (2)
- No7 (4)
- Nordic Cap/Star Nails (45)
- Nubar (5)
- NYX (5)
- Oopsie Daisies (2)
- OPI (7)
- Orly (15)
- Övrigt lackprat (25)
- Pahlish (4)
- Picture Polish (1)
- Sally Hansen (5)
- Sensinity (6)
- Sminkan (10)
- Smitten (13)
- Udda Lackmärken (6)
- Ulta (1)
- Wet n Wild (5)
- Yves Rocher (2)
- Prat (476)
- Akvariet (1)
- Allt möjligt (271)
- Balkongen (85)
- Katterna (96)
- Om bloggen (26)
- Utmaningar (62)
- Pyssel (236)
- Andras pyssel (27)
- Broderi (22)
- Dockor & dockkläder (72)
- Inredningspyssel (28)
- Måndagsuppdatering (53)
- Övrigt (34)
- Papperspyssel (10)
- Ritat/Målat (7)
- Stickat (19)
- Sytt (31)
- Virkat (102)
- Nagellack (232)
-

Etiketter
Fotolistan 30 dagar ABC-utmaningen Akvariet Krämlack Årstavlor NailArt Sunday Årshjulet Tomater Blått lack Hjärtekatten Mipan Isas tröja Andras Utlottningar Pakeeet Smulan Rosenbönor Lastkajen Svart lack Ätbart Hololack Höst Shimmer/Glassflecks Vitt lack Rosa lack Pelargoner Vår Grönt lack Jul BJDs - balljointed dolls Vinter Frösådd Glitterlack Mammas pyssel Sommar Turkost lack Duo/multikromt lack Petunior 3½kg lack Jellylack Lila lack Väder & Vind Hemvävt Silverlack Blommor Amigurumi Dockskåpet Naturnära Året som gått Alba-Stina (bjd) Måns-

Bloggar jag gillar
-

Dockbloggar jag gillar
-

Lackbloggar jag gillar
-

-

-

Statistik
Idag:
Denna månad:
Totalt:(sen 11-03-05)
Dagsarkiv: fredag 21 oktober 2011 - 16:45
BORDe jag kanske blogga om dockskåpsmöbler nu?
Ja, men förlåt så mycket för den katastrofala ordvitsen i rubriken. Jag bara KUNDE inte komma på nån annan lämplig rubrik, alternativet hade varit bara ”Bord” och det kände liksom FÖR tråkigt.
Okej, kan vi lägga det här med rubriken bakom oss nu och gå vidare till det här med dockskåpsmöblerna nu? Snälla!

I serien ”dockskåpsmöbler vi minns som finns” har vi nu kommit till vardagsrumsbordet i fall ni inte listat ut det redan. Soffbordet i dockskåpet är ett litet runt träbord med en utsirad kant.

Fast trogna bloggläsare borde ju vid det här laget kunna räkna ut att bordet, egentligen, inte alls är gjort av trä utan av… säg det nu i kör allihop: KARTONG! Dessutom har jag använt spets till kanten (samma som jag använde till kristallkronan) och sen har jag måla alltihop med flera lager färg för att få till mitt fuskträ.
Kartong är verkligen ett bra material att jobba med när det gäller dockskåpsmöbler. Det är billigt (gratis) och lättarbetat, inga specialverktyg behövs och med hjälp av färg, tyg, vadd och vad det nu än kan vara kan man få möblerna att se lika bra ut som om man använt riktigt trä. Det är liksom ett nybörjarvänligt material, man behöver inte vara rädd för att göra fel.

Jag är speciellt nöjd med själva bordsskivan Jag gillar hur man kan se sprickor i ytan, så där som det blir när gammalt trä eller fernissa fått torka.

På bordet ligger en liten duk klippt ur ett spetstyg. Om jag minns rätt är det samma tyg som jag senare använde till min brudklänning. Jag vet att duken är lite för lång och att ändarna borde hänga ner, inte står rakt ut, om allt skulle vara helt realistiskt och skalenligt, men vi kan väl låtsas att mamman i familjen använt jättemycket stärkelse för att få duken slät?


